Mød originalen på dit job
De færreste virksomheder har råd til kunst, der er god nok. God nok til at kommunikere. God nok til at skabe diskussion og god nok til at vække følelser – dag ud og dag ind. Kort sagt – der er al mulig grund til at få original kunst på arbejdet.
Medlemskaber
Kunst På Arbejde tilbyder fire forskellige medlemskaber: KPA PLUS, KPA BASIS, SPECIAL EDITION og VÆLG SELV. Udstillingerne i KPA PLUS og BASIS består af ca. 15-20 værker, der spænder fra 1950’erne til i dag. SPECIAL EDITION er målrettet arbejdspladser, der ønsker den nyeste samtidskunst. Disse udstillinger er på ca. 8 værker. VÆLG SELV er en fleksibel løsning, hvor arbejdspladsen selv vælger antallet af værker. Har man mere end en udstilling ad gangen, ydes der 25% rabat på alle yderligere udstillinger.
Som nyt medlem er der ofte behov for at få monteret galleriskinner, inden vi kan opsætte den første udstilling. Galleriskinnerne koster 350 kr. pr. meter inklusiv. montering. Bemærk, at dette er et engangsbeløb.
Medlemsfordele
•
Adgang til skiftende udstillinger fra 1950’erne til i dag.
•
Støtte til samtidens kunstnere ved indkøb af nye værker.
•
Kunst styrker trivsel, dialog og dannelse på jobbet.
•
Bliv klogere på kunsten via app’en Vizgu og fyraftensmøder.
•
God kunst kan tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere.
•
Vi står for transport, ophængning og forsikring af alle værker.
Priser
KPA PLUS
6 udstillinger om året
(15-20 værker ad gangen)
Årlig pris: 35.000 kr.
+ Årligt kontingent: 1.200 kr.
KPA BASIS
3 udstillinger om året
(15-20 værker ad gangen)
Årlig pris: 25.000 kr.
+ Årligt kontingent: 1.200 kr.
SPECIAL EDITION
3 udstillinger om året
(8 samtidskunstværker ad gangen)
Årlig pris: 25.000 kr.
+ Årligt kontingent: 1.200 kr.
VÆLG SELV
2 udstillinger om året
(individuel løsning)
Årlig pris afhænger af antal værker.
+ Årligt kontingent: 1.200 kr.
Kunstens rolle i arbejdslivet
Kunst På Arbejde har en stor erfaring med at udlåne og opsætte skiftende kunstudstillinger på arbejdspladser over hele landet. Det har vi gjort siden 1954 og oplever, at original kunst på jobbet skærper medarbejdernes opmærksomhed og bidrager positivt til såvel arbejdsmiljø som medarbejdertilfredshed. Vi arbejder dagligt på at fremme kunsten på danske arbejdspladser og søger med vores kunstsamling at skabe en pause i hverdagen, der lægger op til både den stille refleksion og den spændende samtale om vores liv, samfund og drømme. Det er vores mål, at vores kunst gør en forskel i din hverdag på jobbet.
Styrk trivslen på jobbet
Kunsten kan potentielt set bidrage til øget trivsel, dannelse og større motivation, men også til en bedre kundeservice og en positiv bundlinje. Ikke mindst, fordi kunsten kan styrke båndet mellem medarbejderne og forholdet til virksomhedens kunder, da kunst åbner op for nye samtaler og giver ny inspiration i hverdagen. Når man eksponeres for kunst på arbejdet, bliver man generelt mere åben for andre synspunkter og dermed også mere samarbejdsvillig. Arbejdspladser, der viser kunst af høj kvalitet, vil også ofte blive opfattet som mere progressive og over for omverdenen signalere en mangfoldig og innovativ virksomhedskultur, der både tiltrækker og fastholder dygtige medarbejdere.
Vi bringer kunsten ud til jer
Som medlem af vores forening får din arbejdsplads adgang til én af Danmarks største private kunstsamlinger fra 1950’erne til i dag og et kunstfagligt fællesskab, der styrker medarbejdernes trivsel. I kan vælge mellem 2, 3 eller 6 forskellige udstillinger om året, så der er altid ny inspiration at hente i jeres hverdag på jobbet. Har I god plads, er der mulighed for at få flere udstillinger ad gangen. Har I mindre plads, er der mulighed for individuelle løsninger. Vi står for transport, opsætning og nedtagning af alle kunstværkerne.
Bliv klogere på kunsten
I behøver ikke at have forudgående kendskab til kunst for at blive medlem hos os. Vi stiller vores viden om værkerne til rådighed via app’en Vizgu og denne hjemmeside, så I til hver en tid kan fordybe jer i den aktuelle kunst på jeres arbejdsplads. Formidlingen af vores kunstsamling er helt central for os. Derfor inviterer vi også vores medlemmer til en række kunstfaglige arrangementer, bl.a. KPA Conversations, hvor vores direktør går i dialog med aktuelle samtidskunstnere, som er repræsenteret i KPA’s kunstsamling.
Støt samtidens kunstnere
Vi er en non-profit kunstforening, der siden 1954 har udlånt kunst til private virksomheder og offentlige institutioner. Formålet var dengang som nu at bringe kunsten tæt på danskerne ved at vise udstillinger af høj kvalitet på arbejdspladser over hele landet. Vi køber og sælger løbende værker i vores samling for at skabe ny variation og aktualitet i vores udstillinger. Det betyder samtidig også, at vores medlemmer er med til at støtte den nyeste kunst, da vi hvert år køber nye værker af samtidens kunstnere.
Kontakt os
Vores udstillingskonsulenter kommer altid ud til et indledende møde hos alle interesserede arbejdspladser for at se nærmere på faciliteterne og rådgive om selve ophængningen af kunstværkerne.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 33 13 56 01 eller e-mail: post@kunst-paa-arbejde.dk
Vi glæder os til at høre fra dig!
Nuværende medlemmer
Vores medlemmer er både offentlige og private virksomheder i hele landet. Nogle har været medlemmer i rigtig mange år – andre er lige kommet til.
AAU, Aalborg Universitet, København
AAU, Aalborg Universitet, Sundhedsvidenskab og Teknologi
AAU, Aalborg Universitet, Automation and Control
Absalons Skole, Roskilde
Alfa Laval Nordic A/S, Søborg
Arbejdstilsynet, København og Kolding
Beskæftigelsesministeriet
Billedkunstnernes Forbund (BKF)
Borupgaard Gymnasium, Ballerup
CEJ Ejendomsadministration, København
CEJ Ejendomsadministration, Aarhus
Dansk Arbejdsgiverforening
Dansk Industri
Dansk Musikerforbund
Dansk Psykologforening
Det Obelske Familiefond
Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet
Domstolsstyrelsen
DPU – Bibliotek/ Danmarks Pædagogiske Universitet / AAU
FAOS, Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier, KU
Finanssektorens Arbejdsgiverforening
Fors, Holbæk
Fors, Roskilde
Frederiksborg Gymnasium & HF
Frederiksværk Gymnasium
GK Pharma
Gladsaxe Gymnasium
Hansenberg Teknisk Gymnasium
Industriens Uddannelser
Institut for Idræt og Ernæring, KU
Institut for Matematiske Fag, KU
Intertrust
Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet
Københavns Professionshøjskole, Campus Carlsberg
Københavns Professionshøjskole, Campus Nordsjælland
Københavns Professionshøjskole, Campus Kronprinsesse Sofies Vej
Københavns Professionshøjskole, Campus Nyelandsvej
Københavns Professionshøjskole, Campus Sigurdsgade
Københavns Professionshøjskole, Campus Tagensvej
Køge Gymnasium
Køge Kommune Kulturafdeling
Landbrugsstyrelsen
Maribo Gymnasium
Marie Kruses Skole, Farum
McKinsey & Company Danmark I/S
Mensch
Miljøministeriet
Netcompany Aarhus
Netcompany Aalborg
Næstved Gymnasium & HF
Næstved Kommune
Nævnenes Hus, Viborg
Psykiatrisk Center Amager
Rigshospitalet – Klinisk Biokemisk Afdeling
Roskilde Amtssygehus Fjorden – Psykiatrien
Rungsted Gymnasium
Skolen på Hannemanns Allé, Amager
SOSU København
SOSU Hillerød
SOSU Østjylland – Århus
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Tårnby Gymnasium & HF
Tårnby Kommune
Transporterhvervets Uddannelser
Uddannelsescenter for Kollektiv Trafik A/S/Ucc Plus
Uddannelses- og Forskningsministeriet
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Frederiksberg og Kongens Lyngby