• Gå direkte til primær navigation
  • Skip til indhold
  • Gå direkte til primær sidebar
  • Gå direkte til footer
Kunst På Arbejde Logo

Vis mig din kunst - og jeg skal sige dig, hvem du er

  • FORSIDE
  • UDSTILLINGER
  • VÆLG SELV
  • KUNSTNERE
  • BLIV MEDLEM
    • PRISER
  • OM KPA
    • HISTORIE & ORGANISATION
    • KONTAKT
    • GALLERI FRA MEDLEMMER
    • ARTIKLER
    • VEDTÆGTER
    • REFERATER FRA GENERALFORSAMLINGER
  • DET SKER

Hvilke signaler sender din virksomhed?

De fleste virksomheder indretter sig, mere eller mindre bevidst, med en eller anden form for kunst eller dekoration. Alle har dog typisk et ønske om at gøre virksomheden præsentabel for gæster og medarbejdere.

De fleste organisationer er skarpe på at formulere visioner og værdigrundlag, som ofte også ”pryder” væggene i virksomheden. Her er man meget bevidst om de signaler, man sender. Knap så bevidste er virksomheder desværre om de signaler, de sender gennem den øvrige indretning og udsmykning af virksomheden, herunder de signaler kunsten sender.

”Når kunder spørger til den lidt mystiske amatøragtige kunst, vi har hængende, så bliver jeg lidt flov, og ved ikke helt, hvad jeg skal svare”

Kunst er kommunikation, og kunsten på væggen er ligesom alle andre artefakter i organisationen med til at kommunikere virksomhedens identitet. Dette på både godt og ondt, og derfor er der fornuft i at have en formuleret strategi for udsmykning, som man har det med så mange andre forhold i en virksomhed.

Initiativer vedrørende kunst anerkendes og værdsættes af langt de fleste medarbejdere – muligvis også mere, end ledelsen tror. Derfor er det også ærgerligt, at medarbejdere oftest er usikre på både hensigten fra ledelsens side såvel som praktik omkring, hvem der er ansvarlig for kunsten, og hvad der er af muligheder for at få kunst på eget kontor m.m. Der er ofte en positiv interesse for det initiativ, ledelsen har taget, men det bliver ikke sat i spil i organisationen, fordi der mangler synliggørelse. Som med alle andre initiativer så gælder det også for kunsten, at der skal kommunikeres for at få det fulde udbytte.

Skrevet i: historie, Vidste du egentligt at....

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Bliv en del af vores nyhedsbrev og modtag nyheder og informationer om nye værker og lign.

  • Email
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

Kunstnere

Albert Mertz Andy Warhol Anna Fro Vodder Asger Mortensen Balder Olrik Bent Holstein Bjørn Nørgaard Bjørn T. Hansen Claus Carstensen Erró Frans Jacobi Frithioff Johansen Henry Heerup Hotel Pro Forma Jan W. Morthenson Jens Axel Beck Jens Birkemose Jens Thegler Jim Dine Karel Appel Kaspar Bonnén Kenn André Stilling Kirsten Dehlholm Lars Nørgård Lise Malinovsky Mie Mørkeberg Morten Buch Ole Sporring Per Arnoldi Per Kirkeby Peter Bonde Peter Bonnén Peter Carlsen Peter Hentze Peter Holst Henckel Peter Nyborg Pierre Alechinsky Poul Gernes Preben Franck Stelvig Richard Mortensen Seppo Mattinen Stig Brøgger Sven Dalsgaard Tom Krøjer Wiliam Skotte Olsen
Sølvgade 4, 1307 København K - Tlf.: 3313 5601 - Email: post@kunst-paa-arbejde.dk