Et nyt paradigme i erhvervslivet er ‘Artful Creation’. Virksomheder kan lære af kunsten ved at bruge den på fire måder: Som dekoration, som underholdning, som instrument og endelig som en integreret del af strategiske forandringsprocesser. Læs Lotte Darsøs historier om, hvordan det er at arbejde med kunsten og få en række eksempler på virksomheder, der gør det.
Af Lotte Darsø
“… Så Izzy kom til mig og sagde, “kan du gøre det her?”, hvilket jeg allerede kort havde kigget på og tænkt, at det ville tage al for meget tid. Men hun sagde: “Hør her, det vil virkelig hjælpe mig”. Så jeg sagde ja. Det viste sig at være et projekt kaldet “Sticky”. Idéen var, at femten Unilever medarbejdere i to dage skulle lave en række workshops med Improbable Theatre, en teatergruppe bestående af nogle af de mest fantastiske og talentfulde teaterpersoner i landet. Og i resten af den uge skulle vi øve en forestilling og opføre det som højdepunktet på The Mayors Thames Festival. Jeg ved ikke, om I har hørt om “Jerry Springer – the Opera”. Det er et stort hit i West End. Det er helt umuligt at få billetter.