Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5038F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5039F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5040F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5041F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5042F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5043F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5044F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5045F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5046F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5047F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5048F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5036F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5037F
Højde: 55 cm.
Bredde: 71 cm.
Kunstner:
Ann Lislegaard
Foto | H:55 x B:71cm
År: 1995, ID: 5035F
Ann Lislegaard hører blandt de kunstnere, der i 1990erne eksperimenterede med animation, lyd, video og fotografi. Og som i særlig grad forstod at omsætte sin kunstneriske vision til banebrydende og nytænkende værker, der satte en ny dagsorden for, hvordan det kamerabaserede medie markerer sig som billedkunst i en mediebaseret virkelighed. I de tidligere produktioner – som Flies of Memory tilhører – arbejder Lislegaard med en forfinet, stemningsfuld æstetik, og ud fra en idémæssig tanke om at lade fotografiet fastfryse et flygtigt øjeblik: det moment, hvor rosenblade rives med af vinden, og spredes, fragmenterede og frarøvet deres genkendelighed. I nogle af værkerne er bladene samlet, i andre billeder hænger blot ét i luften. Poetisk i al sin abstraktion og enkelhed.
I serien på de i alt ni billeder etablerer Lislegaard en alternativ måde at skabe fortællinger på. Her er ingen historie, men blot ni nedslag i tid. Billedrummet, og dermed muligheden for at aflæse projektets karakter, består af antydninger af noget flygtigt og næsten immaterielt. Kameraets virkelighed er transformeret til abstrakte røde pletter, der mest af alt blot henviser til en erindring om rosen, der for os som betragtere egentlig aldrig har eksisteret.