Højde: 180 cm.
Bredde: 150 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:180 x B:150cm
År: 2002, ID: 5097A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5099A
Højde: 70 cm.
Bredde: 50 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:70 x B:50cm
År: 1998, ID: 5014A
Højde: 70 cm.
Bredde: 50 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:70 x B:50cm
År: 1998, ID: 5015A
Højde: 70 cm.
Bredde: 50 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:70 x B:50cm
År: 1998, ID: 5016A
Højde: 70 cm.
Bredde: 50 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:70 x B:50cm
År: 1998, ID: 5017A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5098A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5100A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5101A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5110A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5111A
Højde: 100 cm.
Bredde: 80 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:100 x B:80cm
År: 2000, ID: 5112A
Højde: 150 cm.
Bredde: 120 cm.
Kunstner:
Peter Mandrup
Maleri | H:150 x B:120cm
År: 1999, ID: 5181A
Peter Mandrup (1949-2009) blev uddannet fra Det Kgl. Danske Kunstakademi i 1977. Han var elev af Richard Mortensen, og selvom man nok fornemmer en fælles interesse for maleriets struktur, dets farve og dets rum, er der også verden til forskel. Mandrup er langt mere ekspressiv og uregerlig end sin professor. Udgangspunktet er det abstrakte billede, hvor kunstneren fokuserer på billedets grundbestanddele: farve, form, rum. Han arbejder med lag på lag af oliemalingen og efterbearbejder overfladerne med ridsede former ned i malingen. På en gang tydeligt ukontrollabelt og stærkt styret.
Man ville næppe kalde dem landskaber, men den gennemgående farvepalet antyder ikke desto mindre en reference til naturen. De mørke strøg, der først og fremmest skaber struktur i olielagene minder om geologiske aflejringer, eller årer i træ. Baggrunden er monokrom, men det betyder ikke, at den er flad. De bagvedliggende olielag træder frem efterhånden som øjet finder hvile i overfladen. Ligesom i det maleriske arbejde, er der indskrevet tid i alle Mandrups billeder – formerne, strukturerne er blot spor af menneskets tilstedeværelse i det kosmiske univers. Rummet er uendeligt – lærredets såvel som livets.