Højde: 100 cm.
Bredde: 100 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:100 x B:100cm
År: 2013, ID: 4891F
Højde: 100 cm.
Bredde: 100 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:100 x B:100cm
År: 2013, ID: 4892F
Højde: 100 cm.
Bredde: 100 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:100 x B:100cm
År: 2013, ID: 4890F
Højde: 100 cm.
Bredde: 100 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:100 x B:100cm
År: 2013, ID: 4889F
Højde: 100 cm.
Bredde: 100 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:100 x B:100cm
År: 2013, ID: 4893F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4894F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4895F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4896F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4897F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4898F
Højde: 48 cm.
Bredde: 48 cm.
Kunstner:
Christina Capetillo
Foto | H:48 x B:48cm
År: 2013, ID: 4899F
Serien blev skabt på baggrund af projektet Uden for myldretid – en fotobaseret dokumentation af det stedsspecifikke potentiale i yderområderne rundt omkring i Danmark. Christina Capetillo deltog i sammen med Henrik Saxgren, Torben Eskerod og Carsten Ingemann (projektet var initieret af Realdania, 2013-15).
Resultatet blev en serie på 13 sort/hvide fotografier, hvor kunstneren sammenstiller rene landskabsbilleder med urbane, arkitektoniske rum. Der er ingen mennesker i billederne – tystheden og skønheden har de to rum tilfælles. Landskaberne er store (100 x 100 cm), mens bybillederne er mindre (48×48 cm). Og hvor byrummet har mere kompakt karakter, er landskaberne åbne og åndbare. Det moderne menneske har brug for begge steder, og Capetillo skaber her mulighed for, at vi kan se skønheden i både det menneskeskabte og i naturen. Og for at vi kan finde sammenhæng – et kontinuum – mellem de forskellige virkeligheder vi alle bebor. Vi kan erkende vores egen flygtighed i landskabet; men også i byerne, hvor det er tydeligt
Om sit projekt siger kunstneren ” Når vi bosætter os tæt, kan andre områder friholdes, så de store kontraster mellem by og land fastholdes. Udgangspunktet for serien af fotografier er således åbenheden i landskabet og tætheden i byen – og sammenhængende bykerner med mange overlejrede tidsligheder stilles over for de friholdte og åbne landskabsrum udenfor byerne”.